10 sprawdzonych sposobów na skuteczny marketing na Instagramie

marketing na Instagramie

marketing na InstagramieJeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z marketingiem na instagramie i po zdobyciu kilku pierwszych obserwujących utknąłeś w miejscu, dobrze trafiłeś. Prowadzenie działań reklamowych na Instagramie nie należy do prostych, jest to jednak ogromna platforma społecznościowej, której prowadząc e-biznes po prostu nie możesz odpuścić. Nie zrażaj się chwilowym przestojem i poznaj sprawdzone sposoby promocji marki na Instagramie. Poniżej 10 najskuteczniejszych sposobów na prowadzenie marketingu na Instagramie.

 

 

  • Śledź konkurencję

 

Planując działania marketingowe na Instagramie warto zobaczyć jakie działania podejmuje Nasza konkurencja. Absolutnie nie chodzi o kopiowanie ich działań, a raczej znalezienie sposobu na wyróżnienie się na ich tle. Warto również wiedzieć jakich hasztagów używa konkurencja by dotrzeć do potencjalnych klientów.

 

  • Szukaj trendów

 

Innowacyjność zawsze rodzi przewagę. Czytaj branżowe pisma, przeglądaj czasopisma i obserwuj najlpesze instagramowe profile żeby dowiedzieć się co jest obecnie trendem. Pamiętaj, że nawet najlepszy pomysł na marketing na Instagramie może być jeszcze lepszy. Warto, więc mieć otwartą głowę na nowe pomysły.

 

  • Nie sprzedawaj!

 

To duży błąd popełniany zwłaszcza przez niedoświadczone osoby. Instagram to specyficzne medium społecznościowe, dominują w nim efekty wizualne. Scrollując swoją tablicę chętniej zatrzymasz się na zdjęciu pięknego, górskiego pejzażu czy zdjęcia z napisem ‘KUP MNIE! CENA 99zł’. Wybór jest prosty. Nie warto przesadzać z postami mocno sprzedażowymi a jedynie sprytnie je umieszczać.

 

  • Obserwuj i dyskutuj z innymi

 

Instagram to świetne miejsce do nawiązywania kontaktów. W każdym biznesie komunikacja dwutorowa przynosi korzyści. Spróbuj więc znaleźć swoich potencjalnych klientów i wejdź z nimi w interakcje – zostaw komentarz, polub zdjęcie, zaobserwuj profil. Pozwoli to nie tylko zdobyć klientów, ale także poznać zwyczaje i przyzwyczajenia Twojej grupy docelowej. Może mieć to duże znaczenie przy planowaniu kolejnej kampanii.

 

  • Hasztag, hasztag i jeszcze jeden hasztag

 

Instagram pozwala na umieszczenie pod zdjęciem 30 hasztagów, wykorzystaj je wszystkie! Taki to bardzo ważna część marketingu na Instagramie, dzięki nim klienci mogą bardzo łatwo Cię wyszukać. Pod koniec 2017 roku Instagram wprowadził możliwość śledzenia samych hasztagów, co daje Ci dodatkową możliwość pokazania biznesu. Warto ją wykorzystać, wypisując sobie wszystkie hasztagi, które mogą być związane z Naszą działalnością.

 

  • Wysoka jakość zdjęć

 

W medium skupionym wokół zdjęć nie można zapominać o ich jakości. Niestety dla wielu początkujących przedsiębiorców planujących działania marketingowe na Instagramie nie jest to takie oczywiste. Wiele dodanych zdjęć jest mocno rozmazane czy po prostu słabej jakości. To duży błąd, odstraszający obserwujących. Do wykonywania dobrych zdjęć nie potrzebujemy drogie sprzętu, wystarczy telefon z dobrym aparatem i kreatywność administratora.

 

  • Częstotliwość dodawania wpisów

 

Bez względu na to na jakiej platformie społecznościowej działamy, częstotliwość dodawania postów jest bardzo ważna. Wchodząc na dany profil i widząc, że ostatni post pojawił się pół roku temu możemy mieć wątpliwości czy dana firma jeszcze działa. Na instagram powinniśmy wrzucać przynajmniej jeden post dziennie a wskazane są nawet 2 lub 3 zdjęcia każdego dnia.

 

  • Instagram to również video

 

Podobnie jak algorytmy Facebooka tak i algorytmy Instagrama w ostatnim czasie bardzo promują treści video. Warto o tym pamiętać planując kolejne posty. Dodatkowo z badań prowadzonych przez firmy badawcze wynika, że użytkownicy są dużo bardziej zaangażowani w oglądanie treści video niż zdjęć. Najlepiej sprawdzają się tutaj krótkie (do 20 sekund) filmy, które z jednej strony angażują odbiorców, a z drugiej nie zajmuje zbyt wiele czasu.

 

  • Korzystaj ze storytellingu

 

Dobrze opowiedziana historia sprzedaje lepiej niż najbardziej wymyślne hasła i kampanie reklamowe. Storytelling zdobywa wśród marketerów coraz większą popularność i nic dziwnego. Dobrze prowadzony profil instagramowy powinien opowiadać pewną historię. Jeśli jest to profil firmowy powinien opowiadać historię firmy, pokazując w kolejnych postach misję i wizję przedsiębiorstwa. Planując działania marketingowe na instagramie powinniśmy w pierwszej kolejności zaplanować strategię czyli zaplanować historię, którą chcemy opowiedzieć Naszym klientom.

 

  • Autentyczność i spontaniczność

 

To chyba najważniejsze rzeczy. Prowadzony przez Nas firmowy profil powinien być przede wszystkim autentyczny. Nie powinien przypominać innego, konkurencyjnego a raczej samodzielnie wyznaczać ścieżki, którymi podążą. Proponowane treści powinny być przez Nas wykonane a nie zaczerpnięte z internetu. Oprócz autentyczności, firmowy profil powinien być też spontaniczny. Wprowadzona przez Instagram opcja dodawania relacji, idealnie się do tego nadaje. Warto wrzucać tam relacje ze spotkań z klientami czy też relacje z branżowych targów. Na pewno zostanie to pozytywnie odebrane.