Pomoc drogowa Warszawa

Pomoc drogowa Warszawa

Pomoc drogowa Warszawa – działalność, która jest bardzo potrzebna. Tylko ona jest nam w stanie pomóc, kiedy nasz pojazd z różnych przyczyn został całkowicie unieruchomiony. Oczywiście samo wezwanie pomocy drogowej nikomu się wprost nie podoba. Zazwyczaj związane jest to bowiem z kosztami, jakie będziemy musieli ponieść, a które są związanie z holowaniem samochodu. Zastanówmy się, w jakich sytuacjach dobrze wzywać pomoc drogową, ile może kosztować taka usługa oraz o kilku innych tematach z pomocą drogową związanych.

Awaria samochodu w trasie

Kiedy trafi nam się awaria samochodu w trasie, jest to najbardziej oczywisty przykład tego, kiedy najlepiej jest wezwać pomoc drogową. Wyjątek stanowi sytuacja, kiedy znajdujemy się dość blisko domu, nasz pojazd jest w stanie kontynuować jazdę na holu. W przeciwnym wypadku wezwanie pomocy drogowej jest dla nas w zasadzie najlepszą opcją. Inaczej pozostałaby próba samodzielnego naprawienia pojazdu w miejscu awarii, ale raczej mało kto, obecnie się na to decyduje.

Awaria akumulatora

Pomoc drogowa Warszawa
Pomoc drogowa Warszawa

Zima to dość trudny czas dla kierowców oraz ich akumulatorów, tak więc czasem i w takim przypadku można zadzwonić do pomocy drogowej. Szczególnie często taki telefon wykonamy z trasy. Jeśli zatrzymamy się w miejscu, które nie jest specjalnie często odwiedzane przez innych ludzi, na przykład skręcając gdzieś za potrzebą, to w przypadku awarii akumulatora, możemy mieć nie lada kłopot. W mieście jest nieco inaczej. Niemal zawsze znajdzie się ktoś, kto użyczy swojego auta jako dawcy, lub nawet kabli zapłonowych, jeśli by się okazało, że nie mamy własnych. Z usługę takiego awaryjnego odpalenia pomoc drogowa bierze od klientów standardowo 100 zł. Cena może być inna w zależności od tego, na jakim obszarze działa pomoc drogowa Warszawa w takim układzie może być najdroższa, natomiast mniejsze miejscowości najtańsze.

Wyciąganie z rowu

Wyciąganie z rowu samochodów w zimie, to również jedna z ważniejszych działalności pomocy drogowej. Zimą często jest po prostu ślisko. Jeśli drogowcy zaśpią, co w naszym kraju zdarza się żenująco często, to zazwyczaj w pomocy drogowej telefony się urywają. Do tego typu wyjazdów wyjeżdża często nie tylko w terenach górskich i podgórskich pomoc drogowa Warszawa z racji dużego natężenia ruchu również ma z tym problem, a nie trzeba mieszkać górach, aby móc wylądować w rowie. W takiej sytuacji najczęściej mamy kilka rys na lakierze, ewentualnie kilka wgniotek, ale auto może jeździć, trzeba je tylko wyciągnąć.

Małe awarie

pomoc drogowa Warszawa
Pomoc drogowa Warszawa

Podobnie sytuacja ma się wtedy, kiedy zdarzają nam się małe awarie, które uniemożliwiają dalszą jazdę. Pomoc drogowa może nam się przydać na przykład wtedy, kiedy w szczerym polu stracimy światło w wyniku przepalonej żarówki. Sytuacja taka jest rzadka, ale nie oznacza to, że takie sytuacje się nie zdarzają. Oczywiście oznaczałoby to, że przed jazdą kierowca nie sprawdził innych świateł, ale tak sprawiedliwie, niech każdy sobie odpowie na pytanie, czy przed każdą jazdą sprawdza światła. Podobnie jak w przypadku poprzednim cena za dojazd i wymianę żarówek jest uzależniona od terenu, gdzie jeździ pomoc drogowa Warszawa, znów jest najdroższa.

Do innych małych awarii, z którymi może nam pomóc pomoc drogowa, ale nie musi od razu holować nam pojazdu, jest nam na przykład w stanie pomoc w wymianie koła zapasowego, kiedy okazuje się, że nie mamy narzędzi, a wiele firm działających w branży pomocy drogowej świadczy usługi otwierania zatrzaśniętych drzwi samochodowych lub dowozi paliwo oraz inne płyny eksploatacyjne.

Kiedy jednak trzeba holować

Są jednak takie sytuacje, kiedy holowanie samochodu jest konieczne. Po prostu awaria jest na tyle poważna, że w terenie się jej nie usunie, a jazdy kontynuować nie można. W takiej sytuacji najlepiej stoją osoby, które mają wykupioną polisę AC z opcją holowania po wystąpieniu awarii. W takiej sytuacji możemy zadzwonić do pierwszej lepszej pomocy drogowej. Nawet jeśli ze stolicy jest pomoc drogowa Warszawa, jest droga, ale nas to nie interesuje, ponieważ to ubezpieczyciel płaci nam za holowanie.

Jeśli nie mamy wykupionego takiego ubezpieczenia, wtedy za holowanie auta w Warszawie Wola musimy zapłacić sami. Jeśli było ono spowodowane winą innego kierowcy, to możemy żądać potem rekompensaty, jednak na chwilę holowania, to my musimy uregulować wszelkie finansowe kwestie. Cena za holowanie lub za lawetę jest uzależniona od tego, co już wcześniej było uwzględniane, czyli miejsca pracy gdzie działa pomoc drogowa Warszawa oraz okolice autostrad i dróg dojazdowych to są najdroższe okolice. Cena jednak nie zależy tylko i wyłącznie od lokalizacji. Im dłuższy dystans, tym więcej zapłacimy, ale koszt jednego kilometra będzie się zmniejszał.

Jeśli holowanie lub przewóz na lawecie musi się odbywać na znaczny dystans, to lepiej wynająć auto lawetę na dobę, niż płacić za kilometry. Standardowo laweta za dobę bierze sto złotych. Holowanie pojazdów na odległość stu kilometrów na pewno nie zamknie się w takiej kwocie, a w ciągu doby możemy zajechać znacznie dalej, co jest dla nas zdecydowanie korzystniejsze, co przede wszystkim tańsze.